Tuesday 24 August 2010

Itu bukan aku


assalamualaikum~

*tbe2 dpt mood nk bpuisi?perghhhh~ bkn maen!
sile blame inche biochem..na'a na'a.. Not my fault..ngeh3~ =p



"Aku x smudah itu
Utk kau gulakan
Utk kau oksidakan
Dgn kata-kata mu



Aku x smudah itu
Utk kau persona
Dan goda
Dgn janji-janji mu



Aku x smudah itu
Utk kau cairkan
Dgn falsafah-falsafah mu
Yg pnuh dgn dogengan



Aku x smudah itu
Utk kau ajak bdampingan
Blibur suka ria
Bila-bila masa



Aku x smudah itu
Utk didengari suaraku
Bila-bila masa yg kau mahu



Aku x smudah itu
Utk kau lihat
Dan kau nampak
Bila-bila masa yg kau mahu
Sesuka hati mu



Ya
Aku punya ramai teman
Namun dlm ramai2 itu
Telah ku tetapkn
Syarat dan peraturan
Yg harus dmengerti dan dpatuhi



Hormati apa yg dtetapkan ILAHI
Kerna aku sgt2 mhormati apa yg diminta DIA
Dan jika kau x mmpu penuhi
Umpama kau xmhormati DIA yg ptut kau pertama cintai



Dan jika kau x mmpu
Penuhi syarat dan peraturan itu
Itu masalah kau
Bkn masalah aku
Dan dgn sgala hormatnya
Kau boleh kluar dr snarai teman2ku..



Mengerti? "




(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

~an-nur : 26~





*Allah..bantu dan lindungi kami...





Nota metacarpals (1) : lelah bhadapan dg homosapien2 yg gemar mengeksploitasi

Nota metacarpals (2) : x sbr2 nk blk tnh air..tgk nota biochem pown da tbayang muke insan2 tsayang kat sane..kacaaauuuu btul! +_+








3 comments:

tepianmuara said...

betul2.

biochem,oc memang mencabar2 untuk menulis nh.

(sbb baca tak faham2)

hah.

emirhasnan said...

Ehh,chipsmore.

kejap ada,kejap takde.

Aswadsky said...

you go tell them GIRL!!! xD

InsyaAllah... i hope to be those friends of yours that stay dunia and akhirah~ amin