Wednesday 26 May 2010

saat2 kjatuhan zaman kegemilangan...


*Amaran awal : ini adalah satu entri emo lg skema..
tader kne mngena dgn spe2 yg mmg tader kne mngena..hehh~ (-.-')

 
Assalamualaikum…

 
22 Mei 2010
Tarikh rasmi..
Rampasan kuasa scara tragis dan kejam nya
Takhta yg bjaya dptahankn slama 19 thun
Akhirnya tewas jugek~

 
Pergh~~
Ingt skejap er??
19 thun…
Aku lah yg bkuasa
Aku lah yg tpekik tjerit memerintah itu ini
Mbuli sesedap oren ikut suka
Dan jugek dibuli scukup rasa
Kini tgl kenangan smata~

 
Kata bapak
'comel..putih..mcm Teena'
'tringt mase mude2 dlu..mse dpt Teena dlu..'
Hehhh~
mau tcekik coklat Poppins yg aku mkn tika itu
Da abis sparuh kedit IDD bru dkhabarkn yg si kecil itu bjaya mrampas takhta ku
Yer…
Aku histeria seketika…sheesshhh~

 
Cerita mama pula…
'aaa..sakit nyer skejap jer..sme mcm wktu Teena dlu..'
'senyap jer die..x bbunyik..mcm Teena jugek..'
Oh mama..
Mdgr suara mu pnuh bhagia
Walau bru 3jam btarung nyawa
Buat aku rasa kau lah wanita thebat di dunia…

 
'Taper..bkn pe..bagus jugek dpt pmpuan kali nihh..boleh jdik pneman mama..pganti Teena…'
'Ksian tgk mama uruskn umah sorg2 ble Teena tader..at least yg nih bley la tlg2 mama ble Teena sebok kje nti..2thun ptama kje kat hospital nti kn susah nk dpt cuti or MC..at least yg nih ley la tlg2 mama..'

 
Ah…sungguh..
Bjurai2 air mata gugur mcm iklan koko cruch >> mcurah2 jatuh ke ladang gandum..hehhh~
Lalu aku lontarkn soklan innocent agy lurus bendul pd mama…

 
'Ma..ma syg Teena x??mama syg Teena agy x wlaupown da ade adik??'
'Ma..lau cm nih..Teena x nk kwin laa..Teena nk dok ngan mama smpai bila2..mne aci adik ley dok ngan mama lme2..Teena pown nk jugek~ ' T_T
Dan apabile jealousy mnguasai diri..
Haru!aiyaakkk~

 
Bicara mama smbil ketawa..
'Of course la mama syg Teena..Teena kn anak mama..mne bley x syg..ape la Teena ni..mcm2…'
Penyejuk bicara bapak…
'Ape2 pown, Kak Long tetap d best'
'Kak Long yg plg bapak banggakn..yg ptama lps ke sane dlm family kita'

 
Dan sendu sedih dan epy ku bsatu dgn tangisan si kecil itu…
Sengaja laa tuhh…
Nk ksik aku dgr suara merdu die…
Kcik2 da pndai gedikk..hehhh~
*yer..ini ayat pnuh cmburu dgn si kecil yg umur x smpai smgu… (-.-')

 
Kire molek laa..
Sorg dua bodyguard..
Kamu dua..
Aku dua…
Stylo abisan kan??hua3~
Walau ape2 pown
Aku terima dgn redha dan hati tbuka dgn khadiran dyang tbaru ku itu…
*yeah..kamu akan dbuli ble aku blk nti..haha
*da trase aura kakak kejam mcm dlm cte cinderella mule mnguasai diri..ehehehe~

 
Apa2 pwon,welcome to d world wahai Qustina Jr.!
Moga kau mjadi yg tbaik dan lbih baik dr yg di atas2 kamu…
Bjasa utk agama,keluarga dan dunia…
Maaf krna x dpt mjaga mu spt yg ku lakukan utk hulubalang2 yg empat itu..
Sungguh..kalau ikut ati..nk trbang ke Malaysia skrg jugek..
Tp taper..agy 3 bulan…sabar la wahai hati yer.. T_T


 

 Qustina Jr. *temporary name only..hua3~
 


Nota metacarpals (1) : mmg la sungguh adiah ari jadi tbaek spnjg zaman laaaa….TQ,mama!
 
Nota metacarpals (2) : thanks to mira n fara sbb mjadik saksi 'tangisan' dan 'royanan' puteri bugis sorg nihh..haha..*hilang macho n cool gue~ sumer gara2 dak kcik tuhh..taper2…nti blk msia aku cubit pipi die puas2..ngehehe *confirm jdik Cruella De Vil la blk umah nti..hua3~






6 comments:

Oh Nana ! said...

kau kejam qus.

nur said...

ak menangis sikit bila bace post kau tu. T_T
miss my sarah !! huaa

Aswadsky said...

Qus...I paham perasaan you, tpi tak aci! you pgg takhta lgi lama dri I, haha... congratz on being promoted to step sister cruella de vile *winks* have fun with her -seriously wahahaha

budak takde blog said...

ngahahaha. EMOOO!

now kau faham la camne aku rase kat dilah kan kan? so dont blame me anymore okeehh~

but still, comel budak tuh. x macam muke kau pon aku tgk? haha~ name dah ade?

siryes jeles weh. aa nak baby jugaakk!

Najib Daud said...

jadilah seorang kakak yang baik.
iA

Dr. Nur Farah Aisyah said...

Qus,
entri kamu ini sangat shomelll la! ^^,

Eheh,rsnye nak kena buat spesyel post kat adek sendiri jugak ni!heeee~

*Mmbygkn ble adik2 kte bsar nnti,dyorg jd kwan sama mcm kte skrg..
Alahai sweetnye! *wink2*:)