Friday 7 May 2010

Special for d greatest woman in d world~



assalamualaikum...

yer..ini entri utk mama sy..*skema en??bia laa..smpena bday my ma,kne special sket..MyEm0.Com

amaran : pde spe yg ase pelik ble bce ayat 'pelik2' nih,maapkn jer laa..bkn slalu pnulis jdik 'jiwang' cm nihh..  MyEm0.Com




aku telah tumbuh dewasa, namun d hdpn ibu, diriku ttp kecil.
usiaku telah lanjut, namun di pangkuanmu aku ttp spt s'org bayi.
engkaulah satu2nya org yg air mata,susu dan darahmu mngalir dlm diriku...

semua manusia mlupakan ku kcuali engkau,
semua manusia mlukakan ku kcuali engkau,
dunia benci kepadaku kcuali engkau...

aku mngakui, sering kali pipimu blinang air mata saat aku pergi
sering kali engkau tidak tidur saat aku jauh darimu
sering kali engkau bgadang saat aku sakit...

demi allah,wahai ibuku...
saat aku tiba,engkau bdiri di pintu mnyambutku dgn linangan air mata bhagia
jika aku pergi mininggalkn rumah,
engkau mengiringiku dgn hati yg luluh...

demi allah,wahai ibuku...
engkau mengandungkan ku di antara tulang-tulangmu pd hari2 yg onuh rasa letih,lelah dan lemah
engkau mlahirkan ku dlm keadaan sakit dan perih,
lalu engkau mdekapku dlm khangatan pelukan kasih dan snyuman...

demi allah,wahai ibuku...
engkau tidak tidur kecuali stelah diriku tlelap
engkau tidak tenang kcuali stelah driku bahagia
jika aku tsenyum,dirimu tertawa tnpa engkau ketahui sbb mngapa aku trsenyum
jika aku nmpk sendu,dirimu mnangis pdahal engkau tidak mngetahui apa yg tlh tjadi
engkau mmaafkanku sblum aku bsalah
dan mngampuniku sblum aku btaubat
dan bsikap lapang dada sblum aku mngakui ksalahanku...

demi allah,wahai ibuku...
aku adalah masalh mu yg tbesar,
ceritamu yg trindah,
angan2mu yg cerah...

engkau tlh bbuat baik kpadaku,
namun engkau ttp mmohon maaf dgn kkuranganmu,
cintamu tlh mlebur dlm diriku,
wlau demikian engkau tetap ingin mnganugerahkn yg lebih bsar lg dr itu...

ya allah, ampunilah kedua org tuaku dan kasihanilah mreka 
spt mana mreka bdua tlh mngasuhku pd masa kcilku...


sumber : Wanita Paling Bahagia di Dunia - Dr. 'Aidh al-Qarni





Dear Mama...

tq 4 being my best mama ever in d world...
sgt btuah sbb allah tkdirkn mama sbg mama teena...
sgt btuah sbb pnye mama yg mmahami..
yg ade dgn teena tiap kali teena prlukan kkuatan...
sgt btuah sbb ade mama yg bley dbuat teman..
yg jdik tman bjln
tman bshopping...
tman utk jmpe kwn2
dan tman bgduh yg plg pnting..hehe

time kasih...
time kasih bnyk2 utk sgala pnt lelah mama jge ktorg...
time kasih utk stiap air tgn mama...
time kasih utk stiap minit yg mama luangkan dgn mlyn hikayat teena...
time kasih utk stiap titik air mata saat teena bduka...
time kasih utk stiap gelak ketawa saat teena gembira...
time kasih utk stiap kata2 smgt dan motivasi saat teena kecewa...
time kasih utk stiap bebelan saat teena tlupa siapa diri ini sbenar nya...
ribuan terima kasih utk mama...

dan teena mtk maaf spnjg bkl 19 thun teena hidup(insyaallah)
sgala salah dan silap teena
sgala tutur kata teena yg mguris hati mama...
sgala perilaku teena yg x kena gaya...
segala bnde yg teena buat d blkg mama yg teena lupe atau lmbt bgtaw...
teena mtk maaf dunia akhirat...
insyaallah teena sdang cube utk jdik anak yg lbih baik..
jutaan maaf dr teena...

lastly, i love u sooo much for d entire of my life...
n nobody can replace u in my heart...
u r d best mama dat allah has fated for me...
n u r d greatest miracle dat i have in d world...

happy birthday...
may allah bless u cherish u with thousands of happiness...

Dr. Qustina-6yrs-to be
Irbid,Jordan





nota metacarpals : sungguh sgt rse nk blk malaysia skang gak..sorry sgt2 kat mama sbb x dpt nk jge mama cm sblum2 nihh..it has been twice kn???aasiiiff jiddan~    MyEm0.Com




3 comments:

Anonymous said...

Sanah Helwah to auntie..

razman said...

aku nak wat gak entri camni. kopem dapat kalau aku mntak duit kat mak aku pastu.

Unknown said...

giler ah, kain buruk komen baii.